Wtorek, 28 sierpnia 2012 Kategoria Rower, Wrocław

Kolorowa Fontanna

Trochę na około na wieczorny pokaz kolorowej fontany na Pergolii.
Przy Hali Stulecia mieści się jedna z największych i najbardziej spektakularnych fontann w Europie. Setki wodnych strumieni tworzą ekran do wyświetlania animacji pokazów laserowych. Podczas spektakli z udziałem wody, kolorowych świateł i muzyki, Wrocławska Fontanna zamienia się w teatr wodny.Wrocławska Fontanna została uroczyście otwarta 4 czerwca 2009 z okazji dwudziestej rocznicy pierwszych wolnych wyborów w powojennej Polsce.

Park Południowy.

Cmentarz Żołnierzy Radzieckich na Skowroniej Górze. Wojenna nekropolia żołnierzy Armii Czerwonej poległych lub zmarłych w wyniku ran i chorób w czasie oblężenia Wrocławia w roku 1945. Pochowano tu około 7,5 tysiąca żołnierzy.

Pięknie to wygląda :)
lea
- 08:10 środa, 29 sierpnia 2012 | linkuj
Lubię Twoje opisy... fotki oczywiście bez zarzutu :)) Też mam idealne tereny do rowerowania :)
jeremiks
- 08:02 środa, 29 sierpnia 2012 | linkuj
Na Skowroniej Górze Cmentarz Żołnierzy Radzieckich jest za czynnym cmentarzem polskim. Przedziwny to cmentarz. Jest wielka płyta z nazwiskami poległych, a żołnierze spoczywają w bezimiennych kwaterach. Zachowały się tylko nieliczne tablice z nagrobków. Na cmentarzu na Skowroniej Górze byłam pierwszy raz, chociaż w samym Parku Skowronim byłam wielokrotnie. Ale jeśli się nie wie, że jest tam cmentarz, to cieżko do niego trafić. Mi o cmentaru napisał argusiol, więc popatrzyłam na mapę i wiedziałam gdzie jechać.
A co do fontanny, to w niedzielę jest większy, bardziej uroczysty pokaz. Wczoraj cały pokaz trwał ok 10 minut. We Wrocławiu mieszkam już wiele lat, a też jest wiele miejsc, których jeszcze nie odwiedziłam. Czy masz jakieś ciekawe trasy rowerowe we Wrocławiu i okolicach ?
- 06:14 środa, 29 sierpnia 2012 | linkuj
W roku akademickim mieszkam niedaleko hali stulecia, ale jakoś nigdy nie odwiedziłem tej fontanny. Wiem, że jak tylko jest pokaz w niedzielę, to cała Curie oraz Wróblewskiego jest zabita na amen.. PS Byłem dzisiaj na Skowroniej Górze, ale żadnego cmentarza nie widziałem..
kamol
- 22:06 wtorek, 28 sierpnia 2012 | linkuj
Ciężko mi było zrobić dobre zdjecia, bo nie miałam statywu. Pokaz super, szkoda że taki krótki. Muszę się znowu wybrać do Polanicy.
- 21:02 wtorek, 28 sierpnia 2012 | linkuj
Kosmiczna gra światła z wodą, świetne zdjęcia :)