Czerwiec, 2012

Średnio na aktywność:63.12 km
Sobota, 30 czerwca 2012 Kategoria bez towarzystwa, Rower, Kłodzko

Masarykova Chata zdobyta

Kłodzko- Wielisław-Stara Łomnica-Nowa Bystrzyca-Wójtowice-Młoty-Spalona-Mostowice-Peticesti-Homole-Velka Destna-Masarikova Chata-Serlissky Mlyn-Cihalka

Oj, łatwo nie było, bo temperatura na trasie wahała się od 27 stopni (w cieniu) do 36 w słońcu. Nawet wysoko, na Spalonej, termometr w liczniku pokazał 35 stopmi. Ale mimo, iż upał doskierał straszliwie, trasę uważam za fantastyczną. Bardzo dziękuję Ryjek za cenne wskazówki, do których się zastosowałam i bardzo się z tego ciszę.
Przez pierwsze kilkanaście kilometrów myślałam, że coś się sprzysięgło i dzisiejszej trasy nie przejadę w całości. Zaraz po wyjechaniu z domu bawiłam się GPS i zamiast skręcić na Krosnowice, pojechałam na Polanicę. Zorientowałam się na początku Wielisławia, ale już nie chciałam się wracać, więc zmodyfikowałam trasę. Potem na poczatku drogi Polanica-Bystrzyca miałam małą wywrotkę, wypiełam się z prawego SPD, a chciałam zejść na lewą stronę. Finał - leżę na asfalcie. Tak się musiałam spiąć, że do tej pory odczuwam ból pleców (na trasie pomógł Apap).
Ale na szcześćie potem były tylko miłe niespodzianki :) Na odcinku Młoty- Spalona spotkałam domingo. Porozmawialiśmy sobie i humor mi się poprawił. Bardzo dziękuję :)
A później, co zakręt, to piękniejsze widoki, śpiew ptaków, szum drzew i ten spokój. I nawet upał przestał mi przeszkadzać.
Zasłużyłam na pyszne pierogi mojej mamy i na wielkie lody.

Kieruję się na Spaloną, ale przez Młoty

Pięknie odremontowany kościół w Wójtowicach pod wezwaniem św. Marii Magdaleny wzniesiony został w 1824 roku. Świątynia jest trójnawowa, orientowana, z wyposażeniem pochodzącym z lat 1832-1873. Ostatnio byłam tu rok temu, gdy jechałam na Wieczność. Ksiądz z tego kościoła, to też zapalony rowerzysta. Uczestniczył w zjeździe Cyclo Glacensis 2012.

Bardzo dobrze utrzymany radiowóz milicji. Udało mi sie porozmawiać z mamą właściciela. W sobotę radiowóz miał zadanie specjalne - brama na weselu.

Takie ładne, że aż żal było jeść.

Łąki koło Spalonej.

Schronisko na Spalonej.

I juz jestem w Czechach, kieruję się na Peticesti. Trasy rowerowe świetnie oznakowane.

Jaka była moja radość, gdy okazało się, iż na Peticesti można kupić zimną coca-colę i zimną wodę mineralną.

Wejść, nie wejść ? Wchodzę, wygląda solidnie.

Ach jak pięknie :)

I już Velka Destna zdobyta.

Widok na drogę prowadzącą na Velką Destnę.

W oddali Masarykova Chata.

Po odpoczynku w cieniu Masarykovej Chaty udaję się do Serlisskego Mlyna - zjeżdżam w dół piękną, lekko kaministą drogą.

Spokój, cisza, piękny las. I ani żywego ducha aż do Cihalki:)

I jeszcze kwiatek w kolorze białym.

W dole schronisko, czyli juz Cihalka niedaleko.

I już Polska. Lewin Kłodski ? Nie ja do Kłodska. I ponad 20 kilometrów z górki :)

• Sprzęt KTM
Czwartek, 28 czerwca 2012 Kategoria praca, Wrocław

Praca 25.06-28.06.2012

Środa, 27 czerwca 2012 Kategoria w towarzystwie, Rower, Wrocław

Przez las do Zamku na Wodzie w Wojnowicach

Mieszkam już we Wrocławiu 17 lat, a nigdy jeszcze nie byłam w Wojnowicach. Znajduje tam jedyny na Dolnym Śląsku zamek na wodzie. A właściwie nie na wodzie, a na drewnianych palach wypełnionych gliną i kamieniami. Dostępu do zamku broniła fosa i most zwodzony, który jednak w XIX wieku zniknął i zastąpił go zwykły murowany mostek. Budowla jest maleńka, ale urocza. Otoczona przepięknym, dużym parkiem i wspomnianą już fosa. Park jest miejscem, gdzie w weekendy przesiadują rodziny, robią grille, śpiewają i tańczą. Rowerzyści rozkładają się na kocykach i patrzą w niebo.
Kolega, z którym jeżdżę na rowerze we Wrocławiu, zaproponował, aby tam właśnie pojechać w tym tygodniu, więc zgodziłam się bez zastanawiania.
Niestety gdy wracałam z pracy zaczęło padać, ale trochę postraszyło, więc decyzja: jedziemy.
Gdy ujechaliśmy ok 10 km zaczęło kropić, ale co tam tylko kropi, więc jedziemy dalej. Droga była bardzo przyjemna - przez las, gdzie spotkaliśmy stado dzików oraz 2 lisy. Gdy dojeżdżaliśmy do zamku rozpadało się na dobre. I tu miła niespodzianka, zostaliśmy zaproszeni do środka, aby nie stać na deszczu. Niestety deszcz nie przestawał padać, więc ruszyliśmy w drogę powrotną.
Finał jest taki, że rower myłam dzisiaj 2 razy- raz na stacji BP, a drugi raz w wannie.

Pustki przy stadionie we Wrocławiu. Czy tu było EURO 2012 ? Nie ma nawet jednej flagi.

Droga przez las była super, ale było trochę błota.

Do zamku wjechaliśmy Aleją Lipową.

Deszcz mocno padał, ale co tam zdjęcie trzeba zrobić. Niestety nie wyszło zbyt dobre.

Zrobiło mi się żal, że mój druh taki brudny, więc wylądował w wannie.

Ślad nagrywany przez kolegę, który mieszka bliżej niż ja, więc wyszło mniej kilometrów.
  • Sprzęt Author simplex
Niedziela, 24 czerwca 2012 Kategoria Rower, Kłodzko, w towarzystwie

Niedzielna improwizacja, czyli Orłowiec, Przełęcz Jaworowa i Leszczynowa

Mój plan była taki: jechać do Kamieńca, potem do Złotego Stoku i szlakiem rowerowym do Chwlisławia, potem dalej do Koloni Gaj i prosto do Kłodzka.
Chciałam zrobić rekonesans trasy rowerowej ze Złotego Stoku do Koloni Gaj, gdyż we wtorek kolega z grupą rowerową (która objeżdża Polskę dookoła) zawita w nasze strony i muszą przejechać, najlepiej bocznymi drogami, z Otmuchowa do Kudowy Zdrój. Rodzice mają być ich przewodnikami. Do grupy dołączył się także Władziu i Kaziu.
Jednak plan nie został zrealizowany, więc pozostała improwizacja.
Pod garażem decyzja - jedziemy do Orłowca, a w Orłowcu decyzja jedziemy na Przełęcz Leszczynową. Mam nadzieję, że niedługo ponowie będę w Orłowcu, aby udać się w kierunku Przełęczy Różańcowej i dalej na Borówkową (trasa opisana przez Ryjka).

Weża w Żelaźnie zbudowana została u schyłku XV wieku lub w następnym stuleciu. Nieznana pozostaje jej pierwotna funkcja: jedni badacze widzą w niej średniowieczną strażnicę, inni - rycerską siedzibę mieszkalną. Nie brakuje też głosów, że brak widocznych śladów okien to dowód na to, iż początkowo służyła ona jedynie celom gospodarczym jako spichlerz albo skład słodu przy browarze.

Z Radochowa kierujemy się urokliwa drogą w kierunku Orłowca.

I już Orłowiec. Ruszamy się w stronę kościoła, aby sfotografować się na jego tle.O zdobyciu pieczątek nawet nie ma co marzyć, gdyż msza w kościele jest tylko raz w tygodniu - w niedzielę o 9.30

Następnym razem pojedziemy do szlaku zielonego (Przełęcz Różańcowa), ale teraz wracamy na drogę Lądek-Złoty Stok

Nie tylko rowerzyści lubią tę trasę.

I już przełęcz Jaworowa. Krótki odpoczynek i kierujemy się szlakiem rowerowym na Przełęcz Leszczynową, aby chociaż w części zrealizować mój pierwotny plan: rekonesans stanu dróg rowerowych między Złotym Stokiem a Kolonią Gaj.

Ostatnio jechaliśmy tą drogą na maraton MTB do Złotego Stoku w 2011 r., aby pokibicować znajomym.

Wycinka drzew, ciężki sprzęt niszczy drogi rowerowe.

Kapliczka Św. Huberta na przełęczy Leszczynowej. Ufundowana przez Koło Łowieckie Jawornik ze Złotego Stoku w 1996r.

I już prosto do Droszkowa.

W dole widać Droszków.

Przełęcz Droszkowska

I już dalej w dół, przez Jaszkową, do Kłodzka.

Sobota, 23 czerwca 2012 Kategoria Rower, Kłodzko, w towarzystwie

Braumov i Braumovskie Steny

Głuszyca Górna- Janovićky-Braumov- Krinice(Amerika)-Martinkovice-Otovice-Tłumaczów-Ścinawka-Kłodzko
W grupie 7 osób ruszyliśmy pociągiem do Głuszycy, aby potem udać sie w kierunku Braumova, gdzie zwiedziliśmy benedyktyński klasztor oraz drewniany kościół cmentarny pw. Panny Marii.
W czasie, gdy my zwiedzaliśmy klasztor, Władziu i Tadziu zaliczali koleją górkę, aby zdobyć odznakę: Korona Sudetów Czeskich
Gdy byliśmy już w komplecie udaliśmy się w kierunku Braumovskich Sten.
Na górę wdrapaliśmy się na nogach, ale kiedyś będzie tu trzeba wjechać na rowerze.

W siedem osób wsiadamy do pociągu, którym dojedziemy do Głuszycy Górnej. Już na wstępie zostaliśmy "rozstawieni po kątach", a właściwie to nasze rowery. Ale mimo tego nastroje nam dopisują i gdy wysiadamy z pociagu, to już jesteśmy w dobrej komitywie z Panią konduktor.

Stacja kolejowa w Głuszycy Górnej- chyba nie ma tu dużego ruchu.

I już rowerami udajemy się w kierunku przejścia granicznego.

Przed granicą kończy się asfalt, ale zacznie się tuż za nią, już w Czechach.

Janovičky - ośrodek narciarski. Osadę (660 m n.p.m.) u południowego podnóża Gór Suchych założył Jan z Chotova - opat klasztoru benedyktynów z Broumova.

I już szybki zjazd w kierunku Braumova.

Piękne widoki i piękne zapachy - poziomek i lipy.

I już jesteśmy w Braumovie i krótka wizyta w muzeum piwowarskim.

Najbardziej okazałym zabytkiem miasta jest benedyktyński klasztor - uznany za czeski zabytek narodowy. Zespół klasztorny obejmuje: kościół pw. Św. Wojciecha (a w nim refektarz z kopią całunu turyńskiego z 1651 r.) oraz ogromną bibliotekę, a także Muzeum Ziemi Broumovskiej.

Sklepienie w kościele Św. Wojciecha. Troszkę niewyraźne, bo robione w pośpiechu(zakaz fotografowania bez zakupionego biletu za 50 koron).

Kolejny punkt w naszej wycieczce:drewniany kościół cmentarny pw. Panny Marii wzniesiony po 1459, odnowiony w XVII w., jest to prawdopodobnie najstarszy istniejący kościół drewniany w Czechach.

Ale piękne przystanki w drodze do restauracji Amerika, gdzie zostawiamy rowery i już pieszo udajemy się na Hvezdę. Nazwa góry pochodzi od krzyża z pozłacaną pięcioramienną gwiazdą, ustawionego na szczycie w 1670 roku jako punkt orientacyjny dla podróżnych

Czerwonym szlakiem pieszym ruszamy do góry.

I już jesteśmy na szczycie, gdzie na krawędzi obrywu znajduje się barokowa kaplica Matki Bożej Śnieżnej. Zbudowana została w 1733 r. z piaskowca na polecenie opata klasztoru z Broumova Othmara Zinkego (wg projektu K. I. Dientzehofera).

Żaba

Muszla

Kotek
Po zejściu do restauracji Amerika zjadamy coś co miało przypominać nasz rosół. Niestety nie mam zdjęcia, bo o zdjęciu pomyślałam dopiero wtedy, gdy zupa była już zjedzona (apetyt na takich wyjazdach nam dopisuje). Z pełnymi brzuchami ruszamy do Kłodzka. Po drodze obowiązkowy postój w sklepie na granicy, aby kupić mleczko w tubce oraz czekoladę studencką.
Wyjazd bardzo udany, ale nastepnym razem na Hvezdę trzeba wjechać rowerem.

• Sprzęt KTM
Czwartek, 21 czerwca 2012 Kategoria praca, Rower, Wrocław

Praca 18.06-21.06.2012

Czwartek, 21 czerwca 2012 Kategoria Rower, w towarzystwie, Wrocław

Wieża widokowa w Kotowicach

O godz. 18.30 wyruszamy na wieżę widokową do Kotowic, do której nie udało się dojechać we wtorek.

Wieża widokowa w Kotowicach.

Stał taki samotny na nasypie kolejowym.

Wzdłuż wiaduktu prowadzi kładka, którą bezpiecznie przechodzimy.

Dłuugi ten wiadukt.

Widok z wiaduktu w stronę wieży.

Słychać jakiś hałas, czy to jedzie pociąg ?

Tak to pociąg towarowy

I kawałek po torowisku, bo droga się zgubiła. Nie, to nie my się zgubiliśmy.

I już asfalcik, którym dojedziemy do Wrocławia.

I na koniec mała awaria na Placu Grunwaldzkim i nocne poszukiwanie stacji benzynowej.
  • Kalorie 1959kcal
  • Sprzęt Author Modus MTB
Wtorek, 19 czerwca 2012 Kategoria Rower, w towarzystwie, Wrocław

Rekracyjnie do Siechnic

Gdy ruszaliśmy z pod wieży ciśnień planowaliśmy jechać na wieżę widokową.
Niestety jeden z kolegów nie wziął lampek i po zapadnięciu zmroku trasę musieliśmy zmodyfikować.

Zachód słońca - Trestno.

Kościół pod wezwaniem Świętej Katarzyny Aleksandryjskiej jest najbardziej charakterystyczną budowlą zabytkową na terenie gminy Siechnice. Dodatkowo posiada rangę Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej, dzięki czemu znany jest wśród wiernych w całym kraju. Ważnym elementem świątyni jest obraz Matki Bożej Częstochowskiej. Ten dziewiętnastowieczny obraz w 1945 roku z kresów wschodnich (z miejscowości Dolina) przywiózł pierwszy po wojnie proboszcz parafii w Świętej Katarzynie ks. kanonik Józef Garbicz.

Ale przewyższenia :)
Niedziela, 17 czerwca 2012 Kategoria Rower, Kłodzko, w towarzystwie

A może do Karłowa

Kłodzko-Polanica Zdrój-Szczytna-Złotno i na rozdrożu w Złotnie decyzja jedziemy do Karłowa-Łężyce-Karłów-Batorówek-Polanica Zdrój-Kłodzko

Odpoczynek przy fontannie w Szczytnej

I tak straszy od kilku lat w Złotnie.

Droda z Łężyc do Karłowa - piękna, ale dlaczego taka dziurawa ? Zastanawiam się od wielu lat.

Powyższe widoki z drogi Łężyce-Karłów

I już w dół na zupę do Karłowa. Dzisiaj nie było rosołu, ale pomidorówka (też dobra).

I jeszcze rzut okiem na dinozaury.

Boski ! Epoka Lodowcowa

I już zielonym szlakiem do Batorówka

I już Polanica Zdrój z dr Matuszewskim, który jest prekursorem apiterapii, czyli profilaktyki i leczenia przy pomocy produktów pochodzenia pszczelego.

Śniadanie na trawie, a właściwie kolacja.

Sobota, 16 czerwca 2012 Kategoria Rower, Kłodzko, w towarzystwie

Kraliky

Kłodzko-Międzylesie (pociągiem)-Boboszów-Cervena Voda-Kraliky-Międzylesie-Różanka-Długopole Zdrój-Bystrzyca Kłodzka-Szklarka-Gorzanów-Krosnowice-Kłodzko

Wyjazd w towarzystwie 7 osób.
Cel:Kraliky.
Najważniejszą atrakcją jest położony na wschód od miasta kompleks klasztorno-pielgrzymkowy Hora Matky Boží (Góra Matki Bożej) z dużym, barokowym klasztorem Redemptorystów i domem pielgrzyma. Z miasta na górę prowadzi aleja ze stacjami Drogi krzyżowej

W drodze do Międzylesia. Niestety nie było przedziału rowerowego i nie można już kupić biletu na rower po 1 zł :(

Zajaz na granicy z Czechami - widać flagi wszystkich państw, które uczestniczą w Euro 2012

W Polsce takie domy są głównie w skansenach.

Jedziemy zwartą grupą. Prowadzi nas Władziu- inicjator wyjazdu

W drodze do klasztoru w Kralikach, który widać w oddali.

Oj, łatwo nie było.

Ołtarz główny w klasztorze.

I już z górki na obiad, a jak Czechy, to wiadomo, że na knedliki.

Z pełnymi brzuchami ruszamy w drogę powrotną, ale jeszcze ostatnie zdjęcie na rynku w Kralikach

Kościół w Międzylesiu- ambona w kształcie łodzi z roku 1760 z licznymi płaskorzeźbami.

Widok z oddali na Marię Śnieżną - tam byłam tydzień temu (dla niewtajemniczonych-biały punkcik po lewej stronie w górach).

I jeszcze pod górkę do Różanki, aby zdobyć pieczatki w rowerowch książeczkach w kościele u księdza Waldemara.

Książeczki podbite, kościół w Różance zwiedzony, to można zajechać do Parku Zdrojowego w Długopolu.

Piękny kościół w drodze do Bystrzycy. Niestety nie udało się zdobyć pieczątki, bo nikogo nie było na plebanii.